Hopp til hovedinnholdet

Har veldig lang mens etter at jeg begynte med p-pillen Mercilon

Jente 18 år
 

Spørsmål
hei jeg er en jente på 18 år og har akkurat begynnt på p-pillen mercilon. grunnen til at jeg begynnte med pillene var for å hoppe over mensn når jeg skulle bo hos kjæresten min i 1 måned. for ikke så lenge siden fikk jeg mensn, 2 dager tidligere enn jeg egentlig skulle men det er ikke problemet, problemet er at jeg har hatt mensen i lengre tid enn vanlig. jeg har hatt mensen i 9 dager nå og begynner å bli litt bekymret... jeg tror det er p-pillene som er grunnen, og lurte på om mensn kan vare over 2 uker? hvist ja, så begynner jeg å bli bekymret... burde jeg oppsøke legen? kommer jeg til å få så lang mensn hver gang viss jeg fortsetter å gå på pillene? takk på forhånd!!!
Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei!

I løpet av de 2-3 første månedene kan det oppstå blødningsforstyrrelser slik at mensen varer lengre, men vanligvis blir blødningen mindre etterhvert.
Om mensen er like lang neste gang, er vanskelig for meg å spå, men som jeg skrev til deg tidligere, bør du drøfte dette med legen din.

Lykke til:-)

Vennlig hilsen helsesøster
Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Sex
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om sex


Quiz: Hva vet du om prevensjon og graviditet?

Hva er det aller sikreste prevensjonsmiddelet for å hindre graviditet?